top of page

גור חדש בבית

עודכן: 13 באפר׳ 2022

מזל טוב! המשפחה התרחבה ואימצתם לחיק משפחתכם גור חדש? הגעתם הביתה נרגשים, הסתכלתם על הגור, ואז אחד על השני ותהיתם – מה עכשיו?


גור חדש בבית - רפואה וטרינרית בגובה העיניים

גור חדש זה שמחה גדולה אך יש גם צורך בכמה דברים בסיסים –


1. בדיקה רפואית – רצוי להגיע עם גור חדש לבדיקה תוך כ 24-48 שעות מהאימוץ. לבדיקה יש להצטייד ב: א. מסמכי האימוץ, פנקס חיסונים וטיפולים קודמים שעבר, ב. שם המזון שאתם מאכילים אותו ג. במידה וניתן טיפול כלשהו נגד פרעושים/קרציות/תולעים הביאו עמכם את האריזה או שמו של המוצר,

הבדיקה הראשונית כוללת בדיקה פיזיקלית מקיפה, שקילה, במידת הצורך מתן טיפול ראשוני נגד תולעי מעיים, נגד פרעושים/קרציות וחיסונים.


2. אוכל ומים– יש לרכוש מזון בהתאם לגילו ואופיו של בע"ח. עד גיל שנה לפחות יש להאכיל במזון גורים בלבד. בכל מקרה רצוי להעביר למזון חדש בהדרגה על מנת למנוע שלשולים/הקאות שיכולים להיווצר במעבר חד מידי ולכן במידת האפשר קחו איתכם גם מעט מהמזון שהכלב קיבל טרם האימוץ כך תוכלו בימים הראשונים לשלב אותו עם המזון החדש ולעשות את המעבר באופן הדרגתי. אוכל ומים רצוי לתת בכלי נירוסטה (כלי פלסטיק לעיתים גורמים לאלרגיות בבע"ח וגם יותר בעייתים לניקוי לאורך זמן). יש להאכיל בהתאם לכמות המצויינת על השק תוך לקיחה בחשבון של משקל וגיל בע"ח, ולהקפיד לתת מים זמינים וטריים במשך כל שעות היום. בגורים צעירים יש לחלק את המנה היומית ל 4-5 ארוחות עם הגיל ניתן לאחד ארוחות אך רצוי לא לרדת מ 2 ארוחות ליממה.

3. טיפול נגד פרעושים וקרציות – הרבה גורים מגיעים כאשר הם נגועים בפרעושים וקרציות ולכן כדאי טרם האימוץ להצטייד בתכשירים יעילים ובטוחים לטיפול בפרעושים וקרציות בהתאם לגיל בע"ח ומשקלו – מומלץ להתייעץ עם הוטרינר להתאמה מיטבית של החומר עקב עמידויות שקיימות בחלק מהאזורים לחלק מהתכשירים.


4. טיפוח והיגיינה- לרוב אין צורך לקלח כלבים וחתולים (אלא אם ממש מלוכלכים ואז יש לקלח רק בשמפו ייעודי לבע"ח - כדגומאת שמפו שיבולת שועל ואלוורה) בגורים כדאי להימנע אף יותר כיוון שמקלחת עלולה להוריד את טמפ' גופם בצורה משמעותית, מומלץ להבריש את בע"ח באופן קבוע ולצחצח את שינייהם. בחתולים יש להצטייד בארגז לעשיית צרכים וחול מתאים.


5. הרבה אהבה וחיזוקים חיוביים – יש לזכור שמעבר בית זה טלטלה גם עבור הגור החדש ולכן כדאי לתמוך ולתת לו ביטחון ואהבה.


6. בכלבים - אם הגור הגיע לגיל 3 חודשים מאוד מומלץ להצטייד במאלף (שעובד בגישה חיובית) לליווי במהלך אילוף ראשוני, גמילה, וחשיפה נכונה לבע"ח וכו'.. עבודה נכונה מהתחלה יכולה למנוע בעיות התנהגותיות עתידיות.


זקוקים לליווי ותמיכה? בדיוק בשביל זה הקמנו את Pal-לי! שירות חדש וליווי ותמיכה בחודשים הראשונים לאחר האימוץ של גור חדש. לחצו כאן והכירו את החבורה שתעזור לכם לפלס את הדרך!


הרבה בהצלחה!

תהנו מכל רגע...


ורק בריאות,

ד"ר שני סופר

80 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page