top of page

הרעלת שוקולד בחיות מחמד

שוקולד הינו רעיל לכלבים וחתולים הוא מכיל קפאין ובנוסף חומר הנקרא תיאוברומין. כל מוצר שמכיל קקאו יהיה רעיל עבורם (ולכן שוקולד לבן שאינו מכיל אותו, לא מסוכן). הרעילות תלויה במינון (כמות התיאוברומין ומשקל החיה) כך שככל שהשוקולד מכיל יותר אחוזי קקאו הוא יכיל יותר תיאוברומין ולכן יותר רעיל וככל שבע"ח קטן יותר הוא יותר בסיכון.

הרעלת שוקולד בכלבים וחתולים

סימנים קליניים - הרעלה מופיעה כבר החל מרמות של 20 מ"ג תיאוברומין לק"ג משקל גוף ולרוב במינונים אלו מתבטאת בהקאות, שלשולים ושתיה מרובה. ברמה של 40-50 מ"ג תיאוברומין לק"ג משקל גוף כבר נתחיל לראות השפעה של הלב - קצב לב מואץ, הפרעות קצב וכחלון. מעל 60 מ"ג תיאוברומין לק"ג משקל גוף יופיעו עוויתות, עליה בחום הגוף, לחץ דם גבוה ובהמשך האטה בקצב הלב, ירידת לחץ דם קומה ומוות. כשרמה לטאלית היא לרוב בין 100-200 מ"ג/ק"ג.

לדוגמא בחפיסת שוקולד מריר (של 100 גרם) יש כ 500 מ"ג תיאוברומין - זוהי כמות קטלנית לכלב של 5 ק"ג, וכמות רעילה מאוד לכלב של 10 ק"ג וכמות רעילה לכלב של 25 ק"ג.

טיפ - ברשת יש שלל מחשבונים שבהם ניתן להכניס את משקל בע"ח כמות וסוג השוקולד שאכל ולראות את רמת הרעילות הצפויה. חלקם לא מדוייקים ועלולים להטעות, ולכן אני לא מצרפת כאן קישור, ממליצה לכם תמיד לפנות לוטרינר ולברר מולו!

נקודה חשובה נוספת - הרעלת שוקולד יכולה להופיע גם שעות ואפילו ימים לאחר אכילת השוקולד עקב ספיגה חוזרת של הרעלים במערכת העיכול. לכן גם אם בע"ח אכל שוקולד ותוך כמה שעות אין סימנים, אין זה אומר שהוא לא בסכנה...

הטיפול בהרעלה - כלב שאכל כמות מסוכנת של שוקולד צריך להגיע מיד (בחירום) לוטרינר על מנת לגרום להקאה! הקאה לרוב הכי יעילה ב 4 שעות הראשונות לאחר האכילה, אך לעיתים נעשית גם קצת אחרי. כמובן - טיפול בהתאם לסימנים הקלינים אותם מפגין בע"ח (סימני עיכול/הפרעות קצב/עוויתות וכו...) . נוזלים ופחם פעיל - חשוב במקרה זה על מנת למנוע ספיגה חוזרת של התיאוברומין ממערכת העיכול והחמרת ההרעלה!

ותמיד זכרו - הכי יעילה - מניעה! # הימנעו ממתן של שוקולד לבע"ח. # הקפידו לשמור מוצרים המכילים קקאו במקום סגור ולא בהישג ידם/פיהם של בע"ח. # בכל חשד לאכילה של שוקולד יש לפנות מיד ובדחיפות לוטרינר לעורר הקאה ולקבל טיפול במידת הצורך.

רק בריאות, ד"ר שני סופר

1,839 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page