top of page

חיסוני ליבה בחתולים

עודכן: 27 בפבר׳ 2019

בהמשך לסאגת החיסונים, הפעם נתמקד בחיסוני ליבה בחתולים...



חיסונים בחתולים - מהאף עד הזנב

בחתולים יש שני סוגי חיסונים עיקריים:

1. חיסון מרובע – חיסון חי מוחלש נגד ארבעה גורמי מחלה נפוצים בחתולים שלושה וירוסים (פנלויקופניה,הרפס, קליצ'י) וחיסון מומת כנגד חיידק אחד (קלמידופיליה), מדובר גם כאן במחלות מאוד נפוצות וחלקן אף קטלניות. על פי המלצת ה AAHA יש לחסן חתולים החל מגיל 8 שבועות כדלקמן – בגיל 8 שבועות, 12 שבועות, (באזורי נגיעות גבוה יש לתת מנה נוספת בגיל 16 שבועות) שנה לאחר מכן בוסטר ואז – אחת ל 3 שנים!

גם כאן לעיתים יש המלצה לחיסון שנתי עקב זיכרון חיסוני קצר לרכיב החיידקי שבחיסון, גם כאן יש לגזור את ההמלצה לתדירות החיסון בהתאם למאפייני בע"ח - בחתול בית בלבד אין צורך לחסן בתדירות שעולה על אחת לשלוש שנים!

2. חיסון כלבת – כן, כן גם חתולים עלולים לחלות בכלבת!! ולאחרונה היו מספר מקרים בחתולי חצר בצפון הארץ. החיסון כרגע אינו מחוייב על פי חוק אך חתולים שיוצאים החוצה מאוד מומלץ לחסן כנגד כלבת אחת לשנתיים (אפילו אחת לשנה באזורים עם מגע קרוב לחיות בר ואזורי התפרצות של מחלת הכלבת). חתולי בית אין צורך לחסן כיוון שהסיכוי שיבואו במגע עם חיית בר נגועה אפסי..

** בנוסף קיימים חיסונים נוספים בשוק עבור חתולים, יעילותם יחסית נמוכה ולכן לא נמצאים בשימוש נרחב.

אז גם בחתולים– חיסונים מצילים חיים!

וגם בחתולים חיסונית יתר אינה מומלצת ( מחקרים מראים כי חתולים נוטים יותר לפתח גידול ממאיר מסוג סרקומה באזורי הזרקה – דרך אגב לא רק כתגובה לחיסונים, אלא גם לזריקות, אך חיסונים מסויימים כגון חיסון כלבת הראה זאת ביתר. זאת גם הסיבה שכדאי להקפיד על הזרקה בחלק האחורי של החתול ולא בעורף הצוואר כפי שבעבר היו רגילים.)

ולכן כדאי גם בחתולים לחסן ע"פ מאפייני בע"ח ואורך חייו.

למען הסר ספק – גם אם בע"ח לא זקוק לחיסון יש לדאוג לבדיקה שנתית (לכל הפחות) לכל בע"ח לגילוי וזיהוי של בעיות רפואיות – כי אבחון מוקדם מציל חיים!

רק בריאות!

ד"ר שני סופר

76 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page