top of page

סירוס בכלבים וחתולים

עודכן: 27 בפבר׳ 2019

לאחרונה אני נשאלת שוב ושוב אם לסרס את בע"ח ומתי? אז בואו נצלול לעומק הנושא יחד...


סירוס בכלבים וחתולים - מהאף עד הזנב

סירוס היא פרוצדורה בה מסירים את 2 האשכים של בע"ח. חשוב לי להתחיל ולהגיד שסירוס הינה פרוצדורה שגרתית שנעשית בתדירות גבוה במרבית המרפאות אבל זה עדיין ניתוח המבוצע בהרדמה מלאה והוא לא חף מסכנות!

כמו כל פרוצדורה גם לסירוס יש יתרונות וחסרונות.

יתרונות הסירוס: 1.צמצום ילודה במיוחד במציאות הישראלית בה אלפי בע"ח בריאים מומתים כל שנה עקב העדר בתים, יש יתרון ערכי בסירוס בע"ח ומניעת סבל זה. 2.יתרונות התנהגותיים – צמצום של בעיות התנהגות כמו סימון שתן/אגרסיביות וגם ירידה במצבים כמו בריחה של זכרים בזמן ייחום של נקבות מה שלפעמים גורר פציעות ותאונות רבות. 3.יתרונות בריאותיים – מניעה של בעיות באשכים ( דלקות אשך, סיבוב אשך, גידולי אשך), צמצום משמעותי של בעיות בבלוטת הערמונית ( סירוס מקטין משמעותית הגדלה שפירה של הבלוטה, דלקות, אבצסים וכו'), מוריד את הסבירות למחלות המושפעות מהורמוני המין כמו הרנייה פרינאלית ובעיות עור, וירידה בסבירות לגידולים באזור פי הטבעת. 4.יתרון כלכלי - הנחה באגרת הרישוי השנתית בכלבים. כלבים מסורסים משלמים 1/6 מעלות האגרה לכלבים שאינם מסורסים.


חסרונות הסירוס – 1.סירוס מוקדם לפני הגעה לבגרות מינית וסגירת לוחיות הגידול עלול לגרום לגדילת יתר של השלד מה שבעתיד עלול להוביל לעומס חריג על העצמות ובעיות שלד ופרקים שעלולות להשפיע על איכות חיי בע"ח. 2.עליה בסבירות לגידולים מסויימים. 3.פרוצדורה שנעשית בהרדמה מלאה ולכן יש תמיד סכנות הרדמה - בכלבים צעירים ובריאים, עם בדיקות דם תקינות, שימוש בחומרי הרדמה מתאימים והכי חשוב ניטור של בע״ח במהלך הפרוצדורה, הסיכון מצטמצם 4.סיבוכי ניתוח- דימום, זיהום, נפיחות- לא מאוד נפוצים, בנוסף לרוב אלו סיבוכים קלים יחסית, הניתנים לטיפול פשוט במידה ומופיעים.


וזה הזמן להפריך את המיתוס - סירוס לא פוגע בשמחת החיים של בע"ח!

לסיכום בעיני היתרונות הרפואיים והתנהגותיים במקרה זה עולים על החסרונות, במיוחד כאשר הניתוח מתבצע בעיתוי הנכון (לאחר סיום הגדילה) אצל כירורג מיומן ונלקחים כל אמצעי הביטחון לצמצום סיכוני ההרדמה.


רק בריאות. ד"ר שני סופר

217 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page