top of page

פנסיון בראש שקט

נכתב ע"י גיל חדש, walk dogger.

הקיץ מתקרב ורבים מאיתנו מתחילים לתכנן חופשות. אבל מה עושים עם הכלב? איך בוחרים לו פנסיון ?




להשאיר את הכלב שלנו בידיים של מישהו אחר יכול להיות עניין מאוד מלחיץ ומלא בפחדים וחששות גם לנו וגם לכלבלבים שלנו.

לכן כאשר אנחנו בוחרים פנסיון חשוב מאוד להרגיש ביטחון ולוודא שכל הצרכים של הכלב שלנו נענים.

איך עושים את זה?

הכנתי לכם מדריך קצרצר 😅

על הדברים החשובים שצריך לשים לב אליהם בכל בחירת פנסיון.

1. גישה - ההמלצה שלי היא תמיד לבחור בפנסיון שעובד בגישת הפורס פרי (בגישה חיובית) ומנוהל על ידי איש מקצוע עם ניסיון.

במידה וזה לא מתאפשר, גם פנסיונים ביתיים אשר מנוהלים על ידי אנשים בעלי אהבה גדולה לכלבים וניסיון בגידולם יכולים להתאים במקרים מסוימים.

בשני המקרים חשוב לשים לב כיצד מנהל הפנסיון מתקשר עם כלבכם, כיצד הוא ניגש אליו, וכיצד הוא קורא את שפת הגוף והסימנים שהכלב שלכם נותן. (מוזמנים לפנות אליי להמלצות לפנסיון פורס פרי באזורכם)

2. שריון מקום, מרחק ועלות -

הפנסיון קצת יקר לכם? לפעמים מה שעולה בזול משלמים עליו ביוקר. על פנסיון אמיתי ומקצועי שווה להוציא קצת יותר כסף ולקבל כלב מאושר ורגוע בחזרה.

הפנסיון קצת רחוק לכם? אותו עיקרון, פנסיונים טובים שווים עוד קצת נסיעה. דבר נוסף שניתן לבדוק הוא האם הפנסיון מבצע הסעות וכך לחסוך מכם את הזמן.

ולחלק החשוב ביותר - שיריון מקום. אל תחכו לרגע האחרון לשריין לכלבכם מקום בפנסיון שבחרתם. פנסיונים טובים מתמלאים מאוד מהר ועדיף לשריין מקום כמה שיותר מוקדם, כן, גם אם זה חודשים לפני החופשה עצמה. בחגים ובקיץ מומלץ אפילו להתארגן קודם בגלל הביקוש הגבוהה.

3. הקשבה ושיתוף - קודם כל, שתפו את מנהל הפנסיון בתחושות שאיתם אתם באים, והסבירו את כל הקשיים שיכולים להתעורר אצל הכלב שלכם במהלך השהות. וודאו שהוא מקשיב ומכבד את הידע שלכם אך גם תבואו פתוחים להקשיב ולכבד את הידע וההבנה שלו. הקשיבו לכלבים שלכם ולעצמכם. יש לכם תחושת בטן לא טובה? מרגישים שמשהו לא כשורה? לא מרגישים ביטחון באדם שניצב מולכם?

הכלב שלכם מגיב אל האדם בצורה לא אופיינית?

זה בסדר גמור לתת מקום לתחושות האלו ולחקור אותן! איש מקצוע אמיתי יבין את החששות וינסה לתווך אותן

4. ‏מידע וחוזים -

אחד הדברים החשובים ביותר בעיניי בתור מנהלת פנסיון הוא לקבל מידע מקיף על הכלב שלכם - מתרופות וסוג האוכל ועד לפחדים ותקשורת כלבית. שימו לב שבעל הפנסיון מקבל את כל המידע החיוני על הכלב שלכם, אל תהססו לפרט - אין דבר כזה יותר מידי מידע !

שימו לב האם הפנסיון משתמש בחוזה כתוב, שלב זה יכול להיות מעט מעיק אך החוזה מגן גם עליכם וגם על בעל הפנסיון במקרים חריגים ומספק לכם ולבעל הפנסיון את כל המידע הדרוש בכתב.

5. מקצועיות, ניסיון והמלצות -

ישנה חשיבות רבה למקצועיותו והכשרתו של מנהל הפנסיון. בררו באיזה גישה הוא עובד, האם למד איפשהו, כמה שנים הוא עוסק במקצוע, במה הוא מתמחה ועוד.

כמו כן חשוב לבדוק המלצות בעמוד העסקי, עם לקוחות אחרים שלו, קולגות או מכרים.

6. ‏פגישת הרגלה -

האם התבקשתם להגיע לפגישת הרגלה בפנסיון ? במידה ולא, הייתי ממליצה לבקש אחת כזאת. - שימו לב והיזהרו אם בעל הפנסיון מסרב לכך או דורש מכם לעזוב את הכלב לבד למשך הפגישה.

בפגישה עצמה שימו לב כיצד הכלב שלכם מגיב לסביבה החדשה, לשטח הפנסיון ולבעל הפנסיון. וודאו שהכלב שלכם מרגיש בנוח ככל האפשר ואפשרו לו כמה שיותר זמן לחקור.

אם אינכם בטוחים או יודעים כי הכלב שלכם רגיש במיוחד לשינויים אני ממליצה לקבוע פגישות הרגלה נוספות.

7. תנאים -

בקשו לראות את שטח הפנסיון, החצר ופנים הבית. חשוב לראות כיצד הכלבים מוחזקים והיכן הם ישנים.

יש לוודא כי הפנסיון תואם לצרכי הכלב שלכם מבחינת מרחב, כמות כלבים, יכולת הפרדה, רעש ואזורי טיולים. בפנסיוני כלובים/תאים בידקו האם לכלבים יש אפשרות להתחמם/להתקרר, האם מספיק מרווח והאם יש גישה מתאימה לחצר.

8. ציוד -

השאלה שאני נשאלת הכי הרבה היא מה להביא לזמן השהות בפנסיון.

ההמלצה שלי היא להביא מיטה מהבית/שמיכה רכה עם הריח המוכר שלכם, קונג או צעצוע כיפי שהכלב שלכם אוהב במיוחד (במידה והוא לא רכושן), תרופות אם יש צורך, ומזון מספק לכל הימים - גם אם הפנסיון הציע לספק את המזון, התעקשו להביא בעצמכם את האוכל שכלבכם רגיל אליו - החלפה או התאמה של אוכל צריכה להיעשות בהדרגתיות ויוצרת לעיתים בעיות פיזיות ורגשיות. במידה והפנסיון הציע אופציה זו הייתי גם שוקלת שוב את מקצועיותו.

ניתן להביא גם כלוב אילוף/גדר הפרדה במידה והכלב מורגל לכך ואוהב לשהות בהם, קערות לאוכל ומים, חטיפים.

9. ‏עדכונים ותמונות -

דאגו לבקש תמונות או סרטונים באופן קבוע, ועדכונים בכל דבר חריג - פציעה, התנהגות חדשה, ריב/תקיפה או מצב רפואי. עדכונים שוטפים ותמונות יוכלו להרגיע קצת את החששות ולאפשר לכם חופשה רגועה ומהנה יותר.

10. מצבי חירום -

בדקו האם בעל הפנסיון ערוך לטפל במצבי חירום - למשל, האם ישנו וטרינר במקום או מרכז וטרינרי בסמוך למקום הפנסיון, ודאו כי במצבים שכאלה בעל הפנסיון מעדכן אתכם בקבלת ההחלטות ובהליכים המבוצעים.

דאגו למסור מידע רפואי מדויק מראש כמו רגישויות או כאבים וכן עדכנו את הפנסיון במידה ויש לכלבכם ביטוח.

בנוסף, אם אתם עובדים עם מאלף, רצוי גם לקשר אותו לבעל הפנסיון במקרה של התנהגות חריגה.

המלצה נוספת היא לארגן איש קשר נוסף למצבי חירום במידה וזמינותכם במהלך החופשה נמוכה או במקרה וישנו צורך פתאומי לאסוף את הכלב מהפנסיון.

11. ‏אנשי המקצוע בפנסיון -

האם הפנסיון מנוהל על ידי אדם אחד או שישנם עוד אנשי צוות?

במידה והפנסיון הוא פנסיון ביתי האם יש כמה אנשים המתגוררים שם? האם ישנם אורחים שמגיעים באופן תכוף?

במידה ויש כמה אנשי צוות או כמה בני משפחה, יש לעשות הכרות מקדימה עם כל האנשים אשר יימצאו באינטרקציה עם הכלב ולוודא כי כולם מכירים את התנהגות הכלב ומתנהלים לידו בזהירות ובמקצועיות. במידה ויש לכם פרוטוקול פגישה עם זרים/הכנסת אורחים, שתפו את בעל הפנסיון.

אז זהו, אלה הם הדגשים שלי למען מציאת פנסיון מקצועי חם וטוב שישאיר אתכם עם תחושת ביטחון ויספק לכם חופשה נעימה!

שתפו אותי אם הזדהיתם עם הכתוב, אם יש לכם שאלות או דגשים נוספים וכמובן שכלבכם יותר ממוזמנים להתארח אצלי !

בהצלחה וחופשה מהנה לכולנו ! גיל חדש, walk dogger פנסיון ביתי בגישה חיובית ליצירת קשר עם גיל כנסו - לעמוד הפייסבוק לעמוד האינסטגראם

102 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page