top of page
תמונת הסופר/תDr. Shani Sofer

5 דברים שחייבים לדעת לפני אימוץ כלב חדש

עודכן: 18 באפר׳ 2022

אימוץ של כלב חדש היא תקופה מרגשת במיוחד, לא פעם בחירה של כלב היא ממש דומה להתאהבות, יש את הפרפרים האלה בבטן, ואינטואיציה שמכוונת את הדרך.


אבל לא תמיד כל אימוץ של כלב הוא מוצלח. ולעיתים אפילו מסתיים בשברון לב ומסירה של הכלב לבית חדש או החזרתו לכלביה. ריכזתי לכם 5 דברים שחייבים לקחת בחשבון לפני שמאמצים חבר חדש לחיים:

1. שימו בצד מראה וצבע, וודאו שההכלב ואופיו מתאימים לאורח החיים שלכם. אם אתם ספורטאים בחרו כלב שיכול לעסוק בפעילות גופנית (כנראה שגזעים פחוסי אף פחות יתאימו לכם), אם יש לכם ילדים או חתולים בחרו כלב שירגיש איתם בנוח ויוכל להשתלב. אם אתם עובדים שעות ארוכות מחוץ לבית כנראה שגור צעיר פחות יתאים. ועוד ועוד... שימו לב - במרבית הכלביות העירוניות והעמותות יש מתאמי אימוץ שתפקידם לתשאל אתכם על אורח חייכם ולהתאים לכם את הכלב המתאים ביותר. השתמשו בהם!

2. כלב דורש השקעה, וודאו שאתם יכולים לעמוד במחוייבות – זמן לטיולים, עלויות טיפול, אילוף, טיפוח, מזון וציוד הם הבסיס ויש להערך לכך גם מבחינת ניהול זמן, תקציב ופנאי רגשי. תמיד תזכרו שאתם האחראיים, גם אם הילדים מתחננים ונשבעים שיטפלו בכלב, או יוציאו לטיול, תדעו שזה תמיד נופל עליכם בסוף... אז תהיו מוכנים לטפל בכלב בעצמכם.

3. הידע כל הזמן מתעדכן ומתקדם, עצות של מכרים ונסיון הם דבר נפלא, אך הקפידו להיוועץ באנשי מקצוע בעת הצורך וללמוד ידע מבוסס, מקצועי ועדכני. לא תאמינו כמה מיתוסים יש שם בחוץ...

4. כמו עם ילדים ככה גם בכלבים, אין ערבויות, קחו בחשבון שזאת יכולה להיות הרפתקאה ושאתם מחוייבים לו בטוב וברע. גשו לאמץ רק אם אתם מבינים שזאת התחייבות לכל משך חיי הכלב.

5. יש הרבה דברים שגורמים לשמחה, אך אין ולא תהיה אהבה טהורה וחסרת תנאים כמו שכלב מכניס לבית – התכוננו להתאהב.


מתכננים לאמץ כלב חדש? האימוץ הוא רק ההתחלה! בואו להכיר את PAL-לי,

השירות שילווה אתכם בחודשים הראשונים, יתן לכם ידע, ואפשרות להיוועץ באנשי המקצוע הטובים בתחום 24/7. לחצו כאן - ובואו להכיר את החבורה שלכם!



רק בריאות, ד"ר שני סופר

110 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הרשמה לספרייה:

כל הכתוב במאמרים השונים באתר הינו הסבר כללי ואינו מהווה ייעוץ רפואי פרטני ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.
בכל מקרה ספציפי יש לפנות לבדיקה וטרינרית ע"י וטרינר מוסמך ולהתאים את הטיפול למאפייני בע"ח שברשותכם.

הצהרת נגישות

  • מהאף עד הזנב
  • YouTube

© 2019 by Dr. Shani Sofer Proudly created with Wix.com

bottom of page